Toimintaa

Käythän tarkistamassa JHL:n omilla sivuilla, että jäsentietosi ovat ajan tasalla.

Valitse ylävalikosta "Omat tiedot" ja vasemmalta "Päivitä yhteystietojasi".

Tallenna muutokset sivun alalaidan "Tallenna" -painikkeella.

Mikäli sinulla on ongelmia tietojen päivittämisen kanssa, saat apua osoitteesta: salasanat@jhl.fi

LÄHETÄMME TIEDOTTEITA TAPAHTUMISTA PÄÄSÄÄNTÖISESTI SÄHKÖPOSTITSE!

AY-VÄEN RAUHANPÄIVÄT 11.–12.1.2020 RIIHIMÄELLÄ

Seuraavat Ay-väen rauhanpäivät ovat  11.–12.1.2020 Riihimäellä Teatterihotellissa (Hämeenaukio 1). Rauhanpäivät on kaikille avoin tapahtuma. Voit osallistua koko viikonloppuun tai vain osaan ohjelmasta.

Aiheina ensi vuonna mm. tes-shoppailu, ay-liike ja ilmastonmuutos, Turkki ja Lähi-itä sekä robottiaseet. Tapahtumassa luovutetaan myös rauhantyöpaikkapalkinto rauhantyössä kunnostautuneelle taholle.

OHJELMA

Lauantai 11.1.2020

10.00–11.00 Ilmoittautuminen ja kahvit

11.00–11.30 Ay-väen rauhanpäivien avaus. Sosiaali- ja terveysministeri Aino-Kaisa Pekonen.

Riihimäen kaupungin tervetulosanat kaupunginhallituksen puheenjohtaja Miia Nahkuri.

11.30–13.00 Seminaari: Kymmenen vuotta “arabikeväästä” – mitä Lähi-idässä tapahtuu nyt. Puhumassa toimittaja ja tietokirjailija Liisa Liimatainen, dosentti Pertti Multanen ja Kurdiliiton puheenjohtaja Welat Nehri.

13.00–14.00 Lounas

14.00–15.30 Seminaari: Ay-liikkeen yhtenäisyys ja tes-shoppailu. Puheenjohtaja Päivi Niemi-Laine (JHL), puheenjohtaja Heidi Nieminen (PAU), puheenjohtaja Silja Paavola (Super), puheenjohtaja Antti Palola (STTK).

15.30–16.00 Kahvi

16.00–17.30 Teemaryhmät:

1.) Bisneksen armoilla vauvasta vaariin? Onko arvokas lapsuus, nuoruus, aikuisuus ja vanhuus mahdollista toteuttaa vallitsevalla arvomaailmalla? Kansanedustaja Pia Lohikoski
2. ) Robottiaseet: mitä ne ovat ja pitäisikö ne kieltää. Rauhanliiton viestinnän ja vaikuttamistyön asiantuntija, Robottiaseverkoston koordinaattori Tuuli Vuori
3.) Katsaus Bolivian tilanteeseen. FM Eleonoora Karttunen, joka on tehnyt opinnäytetyönsä Bolivian ympäristövastarinnasta
4.) Kunta-alan haasteet

19.30 alkaen illanvietto, esiintyy Duo Dynamo.

Sunnuntai 12.1.2020

9.00–10.30 Elokuva: Herttakuningatar. Tanskan ammatillisen keskusjärjestön LO:n johtajaksi valittiin Lizette Risgaard vuonna 2015 – järjestön historian ensimmäisenä naisena. Dokumenttielokuva seuraa Risgaardin pitkää ja kovaa taivalta. Minkälaisen valtataistelun ja sovinismin ilmapiirin hän kohtaa matkallaan keskusjärjestön johtajaksi?

10.30–11.00 Teemaryhmien esittely

11.00–12.30 Seminaari: Mistä ratkaisu työvoimapulaan? Puhumassa mm. valtiotieteiden tohtori Jouko Kajanoja.

12.30–13.30 Lounas

13.30–14.30 Puheenvuoro: Yhteiskuntarauha on rauhan ydin

14.30 Tauko

14.45–15.45 Ilmastonmuutos ja ay-liike. Puhumassa mm. puheenjohtaja Saana Simonen (STTK:n opiskelijat).

15.45–16.00 Rauhantyöpaikka-palkinnon luovutus ja tapahtuman päätös.

Ilmoittautuminen tapahtumaan ao. linkeistä:

Ilmoittautuminen Ay-väen rauhanpäiville Riihimäelle 11.–12.1.2020

Ryhmän ilmoittautuminen Ay-väen rauhanpäiville Riihimäelle 11.–12.1.2020

Yhdistyksemme tukee jäsenten osallitumista ay-väen rauhanpäiville seminaaripaketin (2hh.) osalta. Jokainen huolehtii ilmoittautumisesta itse sekä matkoista Riihimäelle.