Luottamusmiesten kirje jäsenille tammikuussa 2023

Tammikuinen tervehdys Luottamusmieheltä!

Hyvä Helsingin lastensuojelijoiden 023:sen jäsen. Työskenteletkö Helsingin kaupungilla perustason laitoksessa, Hyvösessä tai Lemmilässä?

Pääluottamusmies Kai Suutari on laittamassa Lastensuojelun Perustason lastenkotien henkilöstön nimikkeiden samassa TVA-kuvauksessa olevien palkkaeroavaisuudesta virastoneuvottelupyynnön. Eli tällä hetkellä perustason laitoksen ohjaajalla on sama TVA kuin erityistason laitoksen ohjaajalla. Tästä johtuen kun tuli palkkakehitysohjelman mukainen palkankorotus erityistason laitosten ohjaajille, muodostui palkkavääristymä. Samasta TVA:sta tulee maksaa sama palkka.

Palkkaeroavaisuus on syntynyt siis lokakuun pormestarin palkkakehitysohjelman tuloksena.

Nyt on perustason lastenkotien ohjaajia, jotka ovat JHL:n jäseniä mahdollista liittyä mukaan neuvottelupyyntöön, olemalla suoraan yhteydessä sähköisesti pääluottamusmiehiin:

kai.suutari@hel.fi tai jaana.syranen@hel.fi

terveisin