Keskustelu sote-lautakunnan jäsenten kanssa 20.11.2019

Yhdistyksen väki tapasi Sote-lautakunnan väkeä keskiviikkoiltana 20.11.

Lautakunnasta paikalla olivat apulaispormestari Sanna Vesikansa sekä Leo Bergman, Aleksi Niskanen, Karita Toijonen, Mukhtar Abib ja Sandra Hagman. Myös pääluottamusmies Kai Suutari osallistui keskusteluun.

Keskustelussa nousi esille mm. työn kuormituksen lisääntyminen ja työn raskaus, sijaistilanne ja vaikeudet sijaisten saannissa sekä palkkauksen huonous suhteessa työn vaativuuteen. Keskusteltiin myös työsuojelukysymyksistä sekä ongelmista tilojen ja kiinteistöjen kunnossapidosta ja hoidosta sekä sisäilmaongelmista. Kuultiin, että hankkeita onkin ruuhkautunut ja lautakunta on pyytänyt priorisointia tiloihin, joissa asutaan.

Keskustelua käytiin myös alle kouluikäisten lasten vastaanotosta ja pienten lasten hoidosta sekä nuorisoikäisten hoidon ja jälkihuollon tarpeista.

Sanna Vesikansa kertoi tulevasta budjetista ja että lautakunta on nähnyt, että palvelujen tarpeen kasvun vuoksi budjetti tulee ylittymään kunnan lakisääteisten, välttämättä hoidettavien tehtävien vuoksi.  Tilannetta on korjattu lisäbudjetilla.  Hän näki tärkeänä riittävän panostuksen varhaiseen tukeen sekä omien lastenkotipaikkojen lisäämisen ja laadun varmentamisen.

Lautakunnan jäsenet kertoivat pitävänsä tällaisia tilaisuuksia tärkeinä ja toivoivat näitä jatkossakin.

HELSINGIN LASTENSUOJELUSSA TYÖSKENTELEVÄ!

Tule mukaan keskustelemaan Helsingin lastensuojelun nykytilanteesta yhdessä sote-lautakunnan jäsenten kanssa.

Tilaisuuteen on tähän mennessä ilmoittautunut lautakunnan puheenjohtaja ja apulaispormestari Sanna Vesikansa sekä lautakunnan jäsenistä Leo Bergman, Mukhtar Abib, Aleksi NIskanen ja Karita Toijonen

Tilaisuus onkeskiviikkona 20.11. klo 17-19. Paikkana on ravintola Nyyrikin Pohjan Akka Käpylässä

(Pohjolankatu 2, käynti Osmonpolun puolelta)

Tilaisuuden järjestää Helsingin lastensuojelijat JHL 023, mutta se on avoin kaikille Helsingin lastensuojelussa työskenteleville, nappaa siis mukaan työkaverisikin...