Myrskyluodon Maija - musikaali 2.4.2016

Helsingin lastensuojelijoiden JHL 023:n jäsenillä on mahdollisuus osallistua JHL20:n järjestämälle teatterimatkalle Lahden kaupunginteatteriin lauantaina 2.4 katsomaan musikaalia Myrkyluodon Maija. Hinta jäsenelle on 50€ ja muille 75€ sisältäen matkat, lipun ja väliaikatarjoilun. Bussi lähtee Rautatientorilta Mikonkadun tilausajopysäkiltä klo 17 ja palaa näytöksen jälkeen samaan paikkaan.

Sitovat ilmoittautumiset 7.3. mennessä osoitteeseen: tanja.jhl23@pp.inet.fi. Ilmoitathan samalla mahdolliset allergiat ja valitsetko kahvin vai teen.

Myrskyluodon Maija, koskettava musikaali elinikäisestä rakkaudesta.

Myrskyluodon Maija on kotimainen musikaali selviytymisestä, elinikäisestä rakkaudesta ja elämästä luonnon sylissä. Nuori Maija naitetaan kalastaja Jannelle ja aviopari asettuu asumaan karulle Myrskyluodolle. Maijalla on kuitenkin onnea; hän saa hyvän miehen. Jannen ja Maijan avioliitosta kehkeytyy suuri rakkaustarina, johon mahtuu niin menetyksiä kuin onnen hetkiä. Tarina muistuttaa nykykatsojaa monista kadotetuista asioista; elämää Myrskyluodolla sävyttää vahva kosketus luontoon ja välillä niukkuus jalostuu rikkaudeksi.  Musikaali perustuu Anni Blomqvistin romaaniin, jonka on näyttämölle dramatisoinut Jussi Helminen. Musikaalin ohjaaja Jukka Keinonen on tehnyt Lahteen uuden raikkaan sovituksen. Luvassa on tunteikas ja intensiivinen musikaali, jossa seestynyt elämänkokemus ja nuorten kiihkeä elämänhalu ottavat mittaa toisistaan. Matti Puurtisen moni-ilmeinen musiikki yhdistettynä Jouni Prittisen meneviin tanssikoreografioihin, takaavat katsojalle nautittavan musikaalikokemuksen.